Promisiunea-i, promisiune…așa că am să vă povestesc din cele pe care le-am discutat cu domnul Florin Preda, Administratorul Public din Popești-Leordeni. Nu am să vă arunc informația de-a valma, am să vă transmit tezele cu care se înconjoară Administrația publică locală, împănate cu considerente personale ( izvorâte din documentarea pe care am făcut-o pe teren). Sunteți curioși să aflați cum este gândită „transformarea planetei”? Haideți să vedem!
Prima oprire în Halta Drumul Fermei am să o fac pe linia care vorbește despre investițiile în infrastructura rutieră. De ce mă interesează aspectul? Bănuiesc că tuturor „vă place” să circulați prin mocirla din prezent. Indiferent că aveți mașină, bicicletă sau picioarele din dotare, nămolul, bălțile, gropile, lipsa trotuarelor și a asfaltului (pus cu cap!) reprezintă de ceva timp pentru aproape 15 mii de oameni o problemă mai importantă decât plata ratei la bancă sau a utilităților.
Ce face Primăria în acest sens? „Am demarat o serie de investiții în insfrastructura din zonă. Se va turna asfalt pe mai multe străzi, se vor reface trotuarele… încercăm să aducem zona de Vest spre civilizație” – mi-a declarat Florin Preda, Administratorul Public din Popești Leordeni. Fără să fiu cârcotaș, spun că pe om l-am simțit sincer la capitolul „infrastructură rutieră”. Ce nu m-a convins… a fost modul în care am primit informația, evaziv. Întotdeauna a apelat la contraexemple ( ancorate în alte zone limitrofe ale Capitalei sau în vatra veche a localității) și la Planul Bugetului de Investiții și Cheltuieli pe 2015. Nu am simțit că are în buzunar sume concrete, date precise în a face ceva. Dar, repet, omul mi s-a părut sincer când a vorbit despre infrastructura rutieră. Nu și convingător!
„Am luat aprobare de la Comisia Rutieră să amplasăm indicatoare de „Cedează trecerea” în zonă” – spune Preda, care îi îndeamnă pe locuitori să semneze petiții la CNADR pentru „a reuși ce am solicitat: înființarea a trei sensuri giratorii. Măcar două aprobări aș vrea să obținem, pentru cele pe care vrem să le construim în zona magazinului LIDL și la Pârâul Rece”
Asfaltarea, marea asfaltare a zonei, a început. Acum se toarnă, la greu, pe strada Amurgului. Cât de ok sunt lucrările pe care Primăria le-a demarat, nu voi aprecia astăzi. Nu o fac pentru că am să discut despre aspect abia atunci când am să punctez la capitolul „CANALIZARE”. În schimb, pentru celebra stradă Drumul Fermei nu sunt anticipate schimbări importante din punct de vedere sintetic și estetic. „Strada se află în garanție. Am făcut demersurile necesare pentru ca ea să fie reparată de către cei care au executat lucrările de asfaltare” – spune Administratorul Public. Când se vor face remedierile? Nu am reușit să aflu o dată concretă! Pentru cultura celor care vor să știe unde și cum le-au fost
îngropați banii din taxe și impozite, vreau să spun că lucrările de asfaltare a străzii Drumul Fermei au costat nici mai mult, nici mai puțin decât 3 milioane de euro. Adică 1,2 km de asfalt, pus anapoda și prost calitativ ( bașca faptul că a fost sortit pieirii încă din momentul în care a fost împrăștiată prima cupă cu asfalt!) are unul dintre cele mai ridicate costuri de pe piața Uniunii Europene. Frumoasă afacere, domnule Trache – nu-i așa? Mister Iacob, nu jubila: ești la fel de vinovat ca și Trache, în afacerea asta! De ce? Pentru că ai știut ( nu mă fă să spun și cum am aflat, nu o să îți cadă bine la maț!) ce face Trache. Ai știut, și ai tăcut. În loc să ceri un studiu al problemei, să iei eventuale măsuri, ai tăcut. Ai fi putut să faci un lucru bun, dacă te durea de această urbe, se întâmpla exact când te cocoțai pe scaunul de împărat. Treaba era caldă, nici nu se întărise cum trebuie smoala de pe stradă… Dar ai preferat să bagi capul în mocirlă ( nu ca struțul!) , ca purcelul!
Ce ne așteaptă în viitor? Himmm… Eu cred că și mai multă harababură. E drept, în spatele ei se întrezăresc și lucruri pozitive ( dacă vor fi puse în practică!). Cert este că nu vom scăpa de noroaie, de mizerie prea curând. „Anul acesta, nu-s convins că se va întâmpla (nm. e trecută în planul de investiții. În schimb, nu am văzut în vreun loc să fie abordată ideea unei centuri, care să tranziteze zoua zonă a Popeștilor – singura posibilitate pe care o văd fezabilă pentru a fluidiza real circulația!) începe amenajarea străzii Birunței” – spune Florin Preda. Mesajul este clar: începe extinderea cartierului spre Berceni, încep cu totul și cu totul alte probleme pentru zonă: trafic greu sporit, mizerie și mai multă, lipsă soluții pentru fluidizarea rutieră etc Dar…
Haideți să vorbim și despre transportul în comun, tot suntem în sfera „infrastructură rutieră”. La acest capitol „se lucrează intens”, spune reprezentantul primăriei Popești-Leordeni. Conform domniei sale, lucrurile sunt aproape rezolvate în ce privește introducerea unor linii ale RATB în oraș. „Planul de mobilitate, întocmit de noi, vrea să găsească soluții care să ducă la un acord cu RATB, de extindere a liniilor de transport și în orașul nostru. Legătura cu Capitala se va face prin șoseaua Olteniței” Cine stă în calea realizării proiectului? „La nivelul Primăriei Generale a Capitalei nu a fost încă aprobat Bugetul pentru 2015. Imediat cum se va produce acest aspect, se va semna și protocolul în cauză” – pare convins Florin Preda.
…………………………………………………………………………………………………………………
” Au fost discuții purtate la nivel de Regie de transport. Ar trebui, pentru că tot se vorbeşte despre o viitoare zonă metropolitană, ca la nivel de Ilfov – Bucureşti transportul public să fie deja integrat. În niciun caz popeștenii nu vor circula la
același tarif din Capitală. Oricum, nu vor putea să circule prea curând cu mijloacele de transport ale RATB pentru simplul fapt că această Regie nu are posibilitatea tehnică să se extindă şi spre Popeşti-Leordeni. Cu alte cuvinte, capacitatea de transport nu face faţă şi acestei solicitări. Repet: nu văd imposibilă extinderea, dar nu o văd fezabilă în viitorul apropiat”– Cornel Pieptea, viceprimar al Primăriei Municipiului București.
………………………………………………………………………………………………………………….
Cât privește transportul public în noul cartier al Popești-Leordeni, lucrurile se complică şi mai tare. „Nu există o suluție momentan pentru zonă. Nu există infrastructură, nici interes al operatorilor de transport pentru a introduce linii de călătorie”. Ce-i de făcut? Cea mai la îndemână soluție este cea a ridicatului din umeri. De ce să ne complicăm, când răspunsul cel mai comod este cel cu lipsa interesului? Eu, totuși, sper să nu fie chiar așa. Măcar și pentru că am să merg pe cuvântul pe care Florin Preda și l-a pus la bătaie: „Vă promit că în maxim o lună rezolv să aveți și transport public, în regim privat, în zonă. Am să văd pe cine găsesc dispus să încerce un experiment, pentru minim o lună, pe o rută care să includă traseul Popești-Romani – Pârâul Rece – Drumul Fermei. Și în acest caz ar trebui ca Asociațiile de Locatari, nu doar dumneavoastră, să formulați cereri pentru introducerea transportului în comun”.
………………………………………………………………………………………………………………….
„De ce trebuie ca oamenii să ceară transport în comun în cartier? Partea asta ţine de urbanism, intră în atribuţiile Primarului să o reglementeze” – Cornel Pieptea, viceprimar al Primăriei Municipiului București.
…………………………………………………………………………………………………………………..
Solutia, din punctul meu de vedere, o reprezintă o linie de transport în comun – independentă – pe raza municipalității. Nu ar fi imposibil de realizat, chiar dacă Florin Preda spune că „înființarea unei asemenea structuri ar presupune și o încărcare suplimentară a Bugetului Local. Ar trebui să înființăm o regie proprie, cu angajați, utilaje etc”
Trecând peste faptul că nu sunt de acord cu Administratorul Public, transportul în comun fiind o problemă sinequanon într-o societate modernă, nu pot să nu accept că presiunea populației asupra Admistrației Locale reprezintă cel mai fericit mod în care se pot rezolva cât mai multe probleme.
Vă mulțumește proiectul Primăriei, propus pentru dezvoltarea rutieră în zonă? Răspunsul vă las să îl dați dumneavoastră.
P.S.: Voi reveni pe seama întâlnirii cu reprezentantul Administrației Publice din Popești-Leordeni, asupra altor puncte de interes cetățenesc și a rezolvărilor pe care le are ( sau nu!) municipalitatea!
Intotdeauna se poate mai bine…..ok am inteles ca se asfalteaza…..foarte bine, bravo, sa vad asfaltul pe jos sa aplaud (presupun ca am de asteptat). E un prim pas. Transport in comun privat, sunt curios ce PRIVAT are veni la PRIVATA sa isi rupa masinile in 2. Dar canalizarile? De ce nu e o problema de inundatie pe Drumul fermei aproape de Oltenitei, dar mai spre centru-berceni e piscina cand ploua? Oamenii pot fi sinceri, pot fi arhangheli, pe mine rezultatele ma intereseaza. Vreau sa vad cele 36 de strazi asfaltate, si cum se descurca la prima ploaie. O sa fiu multumit de proiect cand o sa il vad terminat si facut CORECT!
Despre calizari e o poveste f interesanta. Am promis ca o dezvolt zilele urmatoare. Putina rabdare, Geo!
Stimate Domn Ciutescu,
Apreciez foarte, foarte mult initiativele dumneavoastră si modul in care va implicati in rezolvarea, sau macar cercetarea acestor probleme extrem de grave. Intr o prima faza chiar voi face si eu pentru crearea celor 2 sensuri giratorii. Nu am inteles insa unde anume trebuie facuta cererea pentru transportul in comun… la primaria vietii, sau la RATB? Mult succes in continuare! Daca ar fi macar 30 la suta din oameni asa ca dumneavoastra, am fi in cu totul alta parte ca si tara, nu mai zic de Popesti…
Aia cu transportul in comun trebuie facuta catre Primarie. Desi e o mare mizerie, doleanta Primariei. Astea sunt lucruri by default intr-o societate civilizata.
Pentru treaba cu transportul, pot sa va dau acum un raspuns concret ( poate nu ati citit declaratiile domnului Preda!): Nu o sa avem prea curand nici macar rahaturile de maxi-taxi pe care le plimba prin comuna operatorii privati!
Lamentari peste lamentari aici ori aiurea.. n-au prea mare efect. Trebuie sa va adunati cateva sute din zona cel putin, in zi de lucru si blocata Primaria, nu intra niciun primar in primarie pana nu-l judecati ca la carte! Referitor la transportul in comun, pai ala a tinut doar putin dupa ce a fost ales asta, apoi cand s-a vazut cu sacii in caruta l-au scos! Nu trebuie sa manance si firma de Maxi-taxi lovele? Pt nici 10 km de la un capat la altul, va iau astia 2 lei de persoana si va mai pune sa stati si capra, unul peste altul iar politia locala este aproape inexistenta mai ales aia cu circulatia… sunt praf, mai stau si ei cateodata la statuie acolo in centru mai ales la cate un eveniment ceva, cu ochii pe acea trecere de pietoni si cam la asta se rezuma totul. La o luna ori doua, mai pun radarul pe trotuar in masina lor care e vizibila pt cei din sensul opus care la randul lor ii avertizeaza pe ceilalti. Pai asa? Masina civila trebuieste pusa trasa cu spatele nu cu fata ca bate la ochi, asa procedeaza cei din loc. Calugareni 🙂
La derbedeisme nu-i intrece nimeni, „Gheorghe”. Cat priveste pichetatul Primariei…lumea mai degraba te injura decat sa iti fie alaturi!
Domnule Ciutescu,
Sintem foarte curiosi ca sa stim cit costa aprobarile de constructii haotice, ingramadite , fara canalizare, fara locuri de parcare si pentru nerespectarea PUZ-ului in general. Credem ca POPESTI LEORDENI este caz unic in lume.
o sa aflati lucruri si mai interesante. Cer doar putina rabdare, fie si din respect…chiar si pentru cei pe care-i acuz. Pentru ca nu vreau, chiar imi displace, sa le arunc noroiul peste ochi degeaba!
Haideti sa strangem semnaturi ca sa ii oblige pe constructori sa repare infrastructura pe care o distrug, sa ii oblige pe constructori sa spele rotile camioanelor la iesirea din santier, sa se faca inca un acces rutier spre soseaua Berceni, sa se faca un park and ride langa statia de metrou Berceni, si pot continua.
Are cineva vreo idee cum putem misca treburile astea?
Zona noua a orasului Popesti se va dezvolta in continuare insa depinde de noi daca vom permite ca acest „copil” sa creasca bolnav de mic sau nu.
Nu trebuie sa strangem semnaturi pentru asta. Sunt lucruri obligatorii ce trebuie sa fie prinse in PUG… Nu zic mai multe pentru ca atunci inseamna ca am muncit degeaba la urmatoarele materiale. ce pot sa iti spun este ca pana vineri, 13…, o sa gasesti un alt text. Si, daca ai sa si vrei sa faci ceva pt orasul asta, pt a trai cu sentimentul ca macar ai incercat sa-i obligi sa schimbe ceva, atunci i-ati liber de la munca in acea data!
Ceea ce ne expui in materialul acesta ne intereseaza absolut pe toti.
Si eu as vrea sa vad ca cineva chiar vrea sa faca ceva. Referitor la drumul fermei anul trecut dupa iarna au plombat strada pe alocuri si atat.
Referitor la canalizare nu au facut absolut nimic in ultimul an si jumatate de cand sunt „popestean“, la orice ploaie ai nevoie de barca pt a traversa drumul fermei. mie imi e rusine sa imi chem prietenii in vizita pt ca la mamaia la tara e mai buna canalizarea.
Sensuri giratorii ar fi indicate oriunde nu doar la lidl si la paraul rece ci si la intersectia berceni cu popesti vest.
Chiar vreau sa vad ziua cand ceva se va realiza si promisiunile vor deveni realitate.